Terug naar (Re)organisatie van het Pastoraat

Teams: persoonlijk onderling pastoraat
Zoals je hebt kunnen lezen in de meegestuurde opzet voor de (re)organisatie van het pastoraat stellen we voor op basis van energie en talent in teams te werken. Elk team zal een aanspreekpunt en coördinator hebben. Deze coördinatoren overleggen met elkaar, de sectieouderlingen en de predikanten in de taakgroep pastoraat.

Een paar opmerkingen vooraf:
Als je je huidige taken wilt blijven doen, dan juichen we dat van harte toe. Je kunt je in dat geval voor verschillende teams aanmelden. Sommige teams zullen maar 1 of 2 x per jaar bij elkaar komen: het verjaardagskaartenteam bijvoorbeeld. Het bloementeam, welkomstteam en team onderling pastoraat zullen wanneer nodig, bijv. rond bijeenkomsten vergaderen en dus 2 a 3x per jaar. Sommigen zullen geen tijd en zin hebben om veel te vergaderen. Vanzelfsprekend kun je dan afspreken met je coördinator dat je vanwege je lidmaatschap van meerdere teams per mail of telefoon je vragen / afstemming regelt.
Het (naar wij hopen grote) ouderenbezoekteam zal bijvoorbeeld vaker contact hebben. Hoe vaak precies zal nog moeten blijken.
Ieder voorjaar zullen de teams evalueren: wat gaat goed en wat kan beter? Er zijn dus geen vaste termijnen voor teams, maar de evaluatie is het moment om je inzet te beëindigen. Twee keer per jaar komen alle gemeenteleden met een specifieke pastorale taak bij elkaar (najaar en voorjaar). Op die avonden is er ruimte voor onderlinge uitwisseling, vragen en dank voor de tijd en inzet.

Aanmeldformulier Pastoraat

bv 071 999 9999 of mobiel 069 999 9999

• Ouderenbezoekteam:

• Welkomst- / missionair team:

• Bloementeam:

• Verjaardagskaartenteam:

• Zorgzame kerk:

• Team onderling pastoraat:

• Te Initiëren project Kerkmaatjes:

• Heeft u nog opmerkingen?

Als je bovenstaande naar wens hebt ingevuld kun je het formulier versturen door op "Verzenden" te klikken.

Hartelijk groet,

Ds. Iris van der Heul
Ds. Rian Veldman

Terug naar (Re)organisatie van het Pastoraat