Taakomschrijving
Het College van Kerkrentmeesters is, in overleg met de Kerkenraad van de PGO, verantwoordelijk voor de materiële zaken van de kerk.
Daartoe behoren o.a.
- Beleid en uitvoering van alle financiële zaken van niet-diaconale aard binnen de kerkelijke gemeente.
- Jaarlijks wordt er een begroting en een jaarrekening opgesteld en voorgelegd aan de Kerkenraad. Het gaat daarbij om:
Inkomsten: (vrijwillige) bijdragen van leden (o.a. actie Kerkbalans), verhuur van gebouwen, collectes, e.d.
Uitgaven: salarissen predikanten en kerkelijke medewerk(st)ers en onderhoud gebouwen, e.d. - Personeelsbeleid ten aanzien van kosters, beheerders, organisten en medewerkers van het Kerkelijk Bureau.
- Onderhoud, beheer en exploitatie van het Onroerend Goed.
- Ledenadministratie
- Archief
- Verzekeringen
Bij veel van de hierboven genoemde taken wordt het College ondersteund door het Kerkelijk Bureau.
Beleidsplan College van Kerkrentmeesters: lees hier
College van Kerkrentmeesters |
|
dhr. Maurice van den Heuvel | voorzitter |
Mw. Marianne Smit-Jellema | secretaris |
Mw. Dieneke van Os | penningmeester |
dhr. Henk van der Meij | Personeelszaken |
dhr. Aad den Heijer | Gebouwen |